Dlaczego warto organizować eventy promocyjne?

Każda branża ewoluuje. Nie inaczej jest jeśli chodzi o marketing. To już nie czasy agresywnego marketingu i wywieszania wszędzie reklam w formie ulotek. Takie metody przynoszą dziś więcej strat niż korzyści. Aktualnie marketing ma bardzo duży wpływ na komunikację z potencjalnymi klientami. Atrakcyjna aktywność to aktualnie najpopularniejsze i najlepsze rozwiązanie by przekazać ideę i filozofię firmy oraz wypromować swój produkt. Kiedyś sprzedawcy chodzili po domach i namawiali do kupna, dziś najważniejsze są eventy promocyjne, których celem jest uświadomienie jak największej liczby osób o istnieniu firmy i jej produktach.

 

Czym dokładnie są eventy promocyjne?

Event promocyjny to wydarzenie służące do promocji danej firmy, jej filozofii oraz produktów. Takie działanie ma na celu pozytywne budowanie wizerunku przedsiębiorstwa, a zaletą jest bezpośredni kontakt z klientem oraz korzyści dla odbiorcy wynikające z darmowej rozrywki lub ciekawie przedstawionej idei. Aktualnie jest to jeden z najpopularniejszych sposobów na budowanie marki firmy. Dzięki eventom promocyjnym można dotrzeć do większej liczby odbiorców, a nagrodą za to może być ich emocjonalne zaangażowanie w projekt, co przeniesie się z pewnością na przyszłą budowę wizerunku. Jeśli wydarzenie jest dobrze zaplanowane oraz ciekawie poprowadzone, w dużym stopniu można zwiększyć świadomość marki, a im większa ona jest, tym łatwiej o wzrost sprzedaży produktów i usług. Najlepiej jest zorganizować event masowy w plenerze, ponieważ to na takim wydarzeniu najlepiej czują się potencjalni klienci. Inaczej na pewno będzie wyglądał event dla partnerów i pracowników. W tym przypadku bardziej pasuje organizacja wyjazdu bądź szkolenia. Całość eventu można połączyć z promocyjną sprzedażą jakiegoś konkretnego produktu. Im więcej osób się o nim dowie, tym lepiej wpłynie to na popularność marki.

 

Jakie są najpopularniejsze typy eventów promocyjnych?

Event promocyjny nie musi być tylko przedstawieniem firmy. Istnieje wiele rozwiązań jak urozmaicić takie wydarzenie, by potencjalni klienci jeszcze bardziej zainteresowali się promowaną marką. Najbardziej profesjonalną opcją jest konferencja firmowa, najlepiej o charakterze edukacyjnym, która zwróci uwagę na jakiś aspekt społeczny. To bardzo dobre rozwiązanie dla firm produkujących rzeczy, które mają wpływ na środowisko naturalne. Połączenie eventu z konferencją o ekologii lub innym ważnym temacie to dobry sposób na podniesienie świadomości w danej kategorii życia, a przy tym idealne uzupełnienie subtelnej promocji marki. W poszukiwaniu potencjalnych partnerów biznesowych warto natomiast zorganizować imprezę firmową, która miałaby na celu pokazanie firmy w luźny sposób, by zademonstrować jej cieplejsza oraz mniej korporacyjną wersję i polepszenie jej wizerunku. W ramach takiej imprezy firmowej można zorganizować różnego rodzaju warsztaty, prelekcje albo zajęcia, które pozwolą miło spędzić czas oraz w bardzo delikatny sposób przekazać filozofię firmy oraz ideę stojącą za jej produktami.