Organizacja imprez firmowych – jak zrobić to profesjonalnie?

Czy w dzisiejszych czasach warto się zająć organizacją imprez firmowych? Oczywiście, że tak. Z wielu różnych powodów jest to chyba najlepszy czas na rozpoczęcie takiego biznesu. Warunek odniesienia sukcesu jest jeden – trzeba to robić z pasją i w pełni profesjonalnie, w tej branży nie ma miejsca na potknięcia i bylejakość.

W obecnych czasach, po latach naznaczonych ograniczeniami związanymi z pandemią COVID-19 nasze życie zaczyna wreszcie powoli wracać do normalności. Nie, luz i beztroska z czasów poprzedzających pandemię jeszcze nie wróciły i pewnie szybko nie wrócą, ale my jako społeczeństwo pragniemy poczuć, że wszystko wraca do normy. Co najlepiej poprawia nastrój pracowników znużonych ostatnimi latami pracy w systemie home office? Oczywiście integracja z rzadko widywanymi kolegami i koleżankami z pracy. Jakoś trzeba odbudować nadwyrężone relacje i odreagować godziny spędzone w samotności za domowym biurkiem. Nie ma na to lepszego sposobu, niż firmowa impreza integracyjna. Wiele firm, chcąc podbudować morale pracowników organizuje teraz takie imprezy z ochotą.

Organizator imprez firmowych – czy się nadaję?

Jeśli mamy głowę pełną pomysłów, a słowo impreza to dla nas synonim dobrej zabawy i jednocześnie jesteśmy świetnymi organizatorami, to możemy pomyśleć o tym, żeby wykorzystać te umiejętności przy organizacji imprez firmowych. Przydadzą się też branżowe kontakty, ale te równie dobrze można zdobyć już w trakcie pracy nad pierwszym zleceniem. Od czego zatem rozpocząć? Od sporządzenia planu działania i atrakcyjnej oferty, oraz rozejrzenia się wśród swoich bliskich i znajomych za swoim pierwszym klientem. Najłatwiej będzie nam rozpocząć od organizacji kameralnej imprezy dla niewielkiej firmy, której właścicielem jest bliska nam osoba, ktoś kto nas dobrze zna i obdarzy nas kredytem zaufania. My zaś wykorzystamy tą okazję do pokazania swoich talentów i zdobycia pierwszego, jakże cennego doświadczenia, którym będziemy mogli pochwalić się następnym klientom. Będzie to także forma sprawdzianu dla nas i odpowiedź na pytanie, czy na pewno chcemy się tym zajmować profesjonalnie.

Jak zorganizować pierwszą imprezę?

Jeśli już zdecydowaliśmy, że organizacja imprez dla firm to obszar w którym chcemy spróbować swoich sił i być może nawet znaleźliśmy pierwszego klienta, zabieramy się do pracy:

  • najpierw ustalamy z klientem dla ilu osób będzie to impreza
  • w jakim terminie ma się ona odbyć
  • jaki budżet chce przeznaczyć na jej organizację
  • jak sobie taką imprezę wyobraża
  • co koniecznie powinno się na niej pojawić
  • czego absolutnie należy unikać

Pamiętajmy, że to uczestnicy eventu mają być zadowoleni, a nie my sami. Po zgromadzeniu tych informacji, usiądźmy i zastanówmy się w jakim miejscu najlepiej zorganizować całe przedsięwzięcie, jakie atrakcje zadowolą uczestników i zachęcą do zabawy, oraz wymyślmy czym można ich zaskoczyć, aby to wydarzenie zapadło w ich pamięci na długo. Dalszy etap to już żmudna organizacja, rezerwacja terminów i mnóstwo uzgodnień, A w dzień imprezy wiele stresu przy dopilnowaniu żeby wszystko było dopięte na ostatni guzik, a nasz klient zachwycony. Wtedy pozostanie nam ogłosić sukces przy naszym pierwszym zleceniu, poprosić o referencje i rozglądać się następną firmą, która chce zorganizować wyjątkową imprezę firmową i skorzystać przy tym z naszej pomocy.