Kim jest i czym zajmuje się event manager?

Event manager to osoba, która zajmuje się szeroko pojętym planowaniem, koordynacją i realizacją różnych wydarzeń. Event managerowie są odpowiedzialni za wszystko – ich kompetencje zaczynają się od wyboru miejsca, przez dobór cateringów, a kończą na zapewnieniu rozrywki i transportu dla gości. To oni dbają o to, żeby wszystko działało jak należy, a goście byli zadowoleni i usatysfakcjonowani. Event managerowie dokładają wszelkich starań, żeby wydarzenie było niezapomniane, dlatego często korzystamy z ich pomocy, jeżeli zależy nam na wysokiej jakości wykonania usługi. Do ich głównych zalet zaliczamy bowiem:

  • szybki czas realizacji zleceń;
  • profesjonalne podejście do klienta;
  • sporą wiedzę w swojej branży.

Czym zajmuje się event manager?

Event managerowie mają wiele zadań do wykonania przed, w trakcie i po wydarzeniu. Ich praca zaczyna się od ustalenia celów, jakie chcą osiągnąć dani organizatorzy. Często są to cele marketingowe lub biznesowe. Zaliczamy do nich chociażby zwiększenie sprzedaży, budowanie pozytywnego wizerunku marki czy nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami. Po ustaleniu celów event managerowie zajmują się planowaniem wydarzenia. Muszą wybrać odpowiednie miejsce, a także zapewnić catering, rozrywkę oraz ewentualne dekoracje. Muszą też pomyśleć o transporcie dla gości, zapewnić należyte bezpieczeństwo i dbać o to, żeby goście nie odczuwali niechcianego niedosytu. W praktyce, w trakcie wydarzenia event managerowie pełnią rolę koordynatorów. To oni dbają o to, żeby wszystko działało zgodnie z planem. Zarządzają zespołem pracowników, zajmują się rozwiązywaniem problemów i odpowiadają na ewentualne pytania gości. Po zakończonym wydarzeniu event managerowie analizują jego przebieg oraz skuteczność, sporządzając niezbędne zapiski. Starają się wyciągnąć wnioski, żeby kolejne wydarzenia były jeszcze lepsze i skuteczniejsze.

Event managerowie – czy warto korzystać z ich pomocy?

Nierzadko uważamy, że jesteśmy w stanie samodzielnie poradzić sobie z organizacją wydarzeń. Takie przeświadczenie jest jednak w większości przypadków nieprawdziwe, ponieważ zwykle potrzebujemy wsparcia i wskazówek prawdziwych ekspertów w swojej branży. Event managerowie to kluczowe postaci w organizacji wydarzeń, toteż zaufanie im jest zawsze strzałem w dziesiątkę. To oni dbają o to, żeby wszystko działało jak należy i żeby goście byli zadowoleni. Ich praca polega na planowaniu, koordynowaniu i realizacji wydarzeń, a także na analizowaniu ich przebiegu i skuteczności. Jeśli planujemy organizację wydarzenia, to warto skorzystać z usług event managera, żeby mieć pewność, że wszystko pójdzie zgodnie z naszym planem, a wydarzenie zostanie zapamiętane w samych superlatywach.