Ekologia w eventach – moda czy konieczność?

powrót

Zielony trend w branży eventowej W ciągu ostatnich lat możemy zauważyć pewne zjawisko, w którym główną rolę grają zrównoważony rozwój i świadomość ekologiczna. Każdy wybór i każda część naszego życia związane są z tym, jaki wpływ będziemy mieli na naszą błękitną planetę. Kolejne firmy prześcigają się, by redukować zanieczyszczenia powodowane swoją działalnością. Produkcja ubrań z […]

Zielony trend w branży eventowej

W ciągu ostatnich lat możemy zauważyć pewne zjawisko, w którym główną rolę grają zrównoważony rozwój i świadomość ekologiczna. Każdy wybór i każda część naszego życia związane są z tym, jaki wpływ będziemy mieli na naszą błękitną planetę. Kolejne firmy prześcigają się, by redukować zanieczyszczenia powodowane swoją działalnością. Produkcja ubrań z ekologicznej bawełny, certyfikaty Fair Trade i dbałość o przyszłość naszą, i naszych dzieci jest dostrzegana wszędzie. Oczywiście ta tendencja nie ominęła branży eventowej, która również zaczęła zmieniać swój wkład w środowisko. Zaczynając od odpowiedzialnego wyboru miejsca spotkania, przez edukację ekologiczną aż po odejście od nieodnawialnych surowców. Działań jest wiele ale często wystarczą małe zmiany.

Edukacja i integracja

Kolejnym ciekawym aspektem jest organizowanie wydarzeń nie tylko z ekologicznym motywem przewodnim ale także okazjonalna edukacja środowiskowa uczestników. Podczas takich imprez uczestnicy mogą znaleźć inspiracje, które z łatwością uda im się wprowadzić w swoim codziennym życiu, również tym zawodowym. Eventy w ekologicznym duchu są świetnym momentem na poszerzenie swoich horyzontów, zacieśnienie więzi czy tworzenie nowych pomysłów biznesowych. Ważne, by nie zapominać o detalach, takich jak serwowanie posiłków w naczyniach pozyskanych z recyklingu czy warsztatach w stylu jak zamienić zużyte obiekty w coś przydatnego.

Wyjazdy zgodne z naturą

Wydarzenia ekologiczne to nie tylko spotkania w których staramy się być no waste. Przedsięwzięcia pozwalające wspólnie odwiedzić parki narodowe czy inne miejsca atrakcyjne przyrodniczo, również stają się coraz bardziej popularne. W obecnych czasach, kiedy spędzamy znaczną część życia przed ekranami laptopów i tabletów, ważne jest by nie zapominać o tym, jak obcowanie z naturą pozwala nam się zrelaksować. Kolejne firmy decydują się na wspólne wyjazdy integracyjne do miejsc odciętych od świata i pozwalających na poczucie jedności ze środowiskiem. Takim miejscem może być obiekt noclegowy położony w górach bądź pośrodku puszczy, gdzie nie tylko można odpocząć lecz także dowiedzieć się więcej o formach ochrony przyrody i wczuć w rytm natury. Czasem nie trzeba podróżować daleko, by wyrwać się z miejskiej dżungli. Przykładem są winiarnie, które pojawiają się na wzgórzach całego naszego kraju, często bardzo blisko aglomeracji miejskich – Małopolski Szlak Winny jest odkrywany i doceniany przez coraz większą liczbę osób.

Projekty na właściwą miarę

Każda oferta powinna być podwójnie przemyślana. Obecne trendy wskazują, że wydarzenia dostosowane do danego klienta powinny być również dopasowane do potrzeb środowiska naturalnego. Dzięki takim działaniom zyskują wszyscy: planeta, uczestnicy i przede wszystkim sami organizatorzy, ponieważ jest to obecnie najlepszy możliwy marketing dla firmy. Również w ofercie Meeting Art można znaleźć wiele ekologicznych form wydarzeń i działań, spełniających zasady koncepcji ekologicznych, które można dowolnie modyfikować w trosce o idealne dopasowanie do Państwa potrzeb.

Autorem artykułu jest student V roku na kierunku Turystyka i Rekreacja (AWF) – Adam Bochyński.